02 stycznia 2006

Instalacja FreeBSD z 3 dyskietek i HDD

Jeszcze w taki sposób nie instalowałem tego systemu. Na kompie, który miał pełnić rolę routera do lanu nie było żadnego napędu, tylko HDD. Instalacja z cdromu była nie możliwa, nie mam żadnego pod ręką a nie będe wymontowywał z innego kompa. Za to miałem pod ręką dysk 3GB i stację dyskietek. HDD sformatowałem jako FAT32. Założyłem katalog FreeBSD, skopiowałem zawartość katalogu RELEASE 5.4 z CD do tego katalogu na HDD. Potem kompa rozkręciłem, podłączyłem ten "archaiczny" sprzęt. Uruchomienie instalatora z 3 dyskietek trwało jakieś 5 minut, a może troszkę dłużej. Za to sama instalacja przebiegła (nie licząc czasu na tworzenie partycji i slice'ów) może 10 minut. Zainstalowały się tylko najpotrzebniejsze rzeczy (wszystko zajmuje około 350MB). Nie jak w przypadku wielkich distr linuksowych jak RH, gdzie mimo wszelkich starań najmniejsza instalacja zajmowała 800MB (wiem w Gentoo też można zrobić system, który mało zajmuje). Jedynym problemem (jeśli można nazwać to problemem) było domaganie się instalatora o zmianę dysku na dysk #1 bo na nim był pakiet perl. Zachowanie dziwne ale nie pociągło to za sobą żadnych przykrych konsekwencji.

Brak komentarzy: